رونمایی از لباسی تاریخی در مراسم افتتاح یک نمایشگاه

پوشش زنان در گذر زمان |مجموعه عکس|

در مراسم رونمایی از لباس دوره تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد و افتتاح نمایشگاه پوشش زنان ایرانی، مدیر کل اموربانوان شهرداری تهران با اشاره به قدمت فرهنگی هویت ملی ایرانیان در مبحث پوشش زنان گفت: باید آثار زنان ایرانی بویژه طراحی پوشش زنان در کشورهای خارجی به نمایش در آید تا آن‌ها با فرهنگ غنی ما آشنا شوند.
کد خبر: ۶۷۵۹۵۹
پوشش زنان در گذر زمان |مجموعه عکس|

جام جم سرا:
نرگس معدنی‌پور در مراسم گشایش این نمایشگاه افزود: پوشش زنان ایرانی نشان دهنده هویت ملی ما ایرانیان است. وجود هنرمندانی در بین بانوان که با شور و انگیزه در پی نشان دادن تمدن و هویت زن ایرانی هستند، باعث افتخار است.
وی افزود: باید هنر زن ایرانی را به رخ جهانیان بکشیم. زنان ایرانی توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیاری دارند که باید آن‌ها در قالب‌های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه، جشنواره به معرض نمایش بگذاریم و زن مسلمان ایرانی را معرفی کنند.

به گفته معدنی‌پور، زنان ما از دیرباز دارای این هویت ملی و باشکوه بودند و زن مسلمان ایرانی معاصر این فرهنگ را شناخته و شناسایی کرده است و امیدوارم این نمایشگاه در کشورهای خارجی و کشورهای اسلامی هم برگزار شود.

تلاش برای برگزاری نمایشگاه پوشش زنان ایران در نیویورک

در ادامه این مراسم که در برج میلاد تهران برگزار شد، فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج گفت: در برج میلاد تهران بدنبال اتفاقات فاخر ایرانی و اسلامی هستیم، چراکه قرار است این برج تا ۴۰۰ سال دیگر به عنوان یادمان ملی در پایتخت به یادگار بماند و قطعاً اتفاقات فاخردر این برج می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در دنیا کمک کند.
وی افزود: لباس معرف هویت و تمدن یک ملت است. لباس زنان ایرانی در گذر زمان از دوران هخامنشیان تا دوره معاصر نشان دهنده تمدن بزرگ ایرانیان و توجه ویژه آن‌ها به نوع پوشش بوده است. تمدن تاریخی ایران همانند تمدن‌های ۴۰۰ ساله اخیر نیست که مدعی کدخدایی جهان را دارند.
وی ادامه داد: رایزنی‌ها و برنامه ریزی‌هایی در این زمینه در حال انجام است تا نمایشگاه قدیمی‌ترین طرح لباس زنان ایرانی را در نیویورک برپا کنیم.

همچنین نوش آفرین داوودی طراح قدیمی‌ترین طرح لباس ایرانی نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم پوشش، وقار و نجابت زنان را که بر خاسته از ذات پاک آسمانی آن‌ها است به نمایش بگذاریم.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های لباس‌های زنان ایرانی در گذر زمان تنوع در طراحی و رنگ است که می‌توانیم با بکارگیری این دو ویژگی در طراحی لباس معاصر نیز نقش ویژه‌ای ایفا کنیم.
در پایان این مراسم از لباس دوره تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد رونمایی شد که تصاویری از آن را در ادامه می‌بینید.(مهر)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
عالی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
بسیارعالی
حیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
میشه كارشناسان محترم بگن در كدام دوران ، زنان سرزمینمان ، زیر تاج و كلاه خود مقنعه به سر داشتند؟؟!!!!!!!!!!
یا من چشام ضعیف شده ، یا ....... . . .
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
من چیزی نفهمیدم مسخره بود
دریا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺗﻮ ﻫﻤﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯿﺸﺪ ﺗﺎﭘﯿﮑﻮ ﺟﻮﻧﻬﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺘﻮﻧﺴﺘﻦ ﺑﺒﯿﻨﻦ ﻭ ﻟﺒﺎﺳﯽ ﺭﻭ ﺑﭙﻮﺷﻦﮐﻪ ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻣﻨﻄﺒﻖ باشه
اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
من از خانم نوش آفرین داوودی تشكر می كنم برای لباس سنتی اقوام این همه زحمت كشیده

نیازمندی ها